Arendus- ja ärimudelid

 


Iteratiivne arendusmudel: Mozilla Firefox

Iteratiivne arendusmudel koosneb korduvatest tsüklitest, mille käigus toimub järkjärguline tarkvara arendamine. Iga tsükkel hõlmab planeerimist, disaini, arendust ja testimist ning tulemuseks võiks olla töötav tarkvara. Mida pidevalt parandatakse ja laiendatakse uute funktsioonide lisamisega [1].

Peamised aspektid Firefox'i iteratiivses arendusmudelis [2]:

  • Planeerimine: Enne igat iteratsiooni määratlevad arendajad ja projektijuhid, milliseid uusi omadusi/parandusi tulevases versioonis käsitletakse. See protsess hõlmab kasutajate tagasisidet, varasemate tööde nimekirja(backlog) ja tehnoloogiliste uuenduste jälgimist. Igat uut funktsioon kirjeldatakse loona, millel on järgnev struktuur: "<Kasutajana>, tahan ma <funktsiooni>, et ma saaksin <äri väärtus>."
  • Disain ja arendus: Planeerimisfaasi järel algab aktiivne arendusetapp, kus luuakse uusi ning parandatakse olemasolevaid funktsioone. Arendustöö on modulariseeritud, see võimaldab eri meeskondadel töötada paralleelselt mitme brauseri funktsiooni kallal.
  • Testimine: Kõik uuendused läbivad põhjalikud testid, et kontrollida nende ühilduvust eri platvormide ja süsteemidega. Mozilla kasutab ka laiapõhjalist kogukonnatestimist beetaversioonide kaudu, mis aitab koguda kasulikku tagasisidet ja tuvastada võimalikke probleeme enne lõpliku versiooni avalikustamist.
  • Väljalaskmine: Pärast edukat testimist ja heakskiitu lastakse välja uus versioon kõikidele kasutajatele. Firefox uuendab regulaarselt oma tarkvara, lisades turvaparandusi ja uusi funktsioone, et püsida ajakohane.
  • Analüüs: Iga väljalaske järel kogutakse aktiivselt kasutajatelt tagasisidet. See info aitab tuvastada kasutuskogemusega seotud probleeme ja tuua esile uusi võimalusi tarkvara edasiseks arendamiseks tulevastes iteratsioonides.

 

SaaS (Software as a Service ehk tarkvara kui teenus) – Office 365

SaaS on litsentsimismudel, kus tarkvarale pääseb ligi tellimuspõhiselt. Erinevalt traditsioonilisest lahendusest, kus tarkvara paikneb kasutaja arvutis, asub SaaS-tarkvara tihti välisel serveril. Kasutajad saavad tarkvarale ligipääsu veebibrauseri kaudu ning puudub otsene vajadus tarkvara arvutisse installida [1]. Mis on igati mugav lähenemine nii kaua kui internet on olemas.

Microsoft Office 365 on hea näide tarkvara kui teenus mudelist, mille Microsoft on suhteliselt edukalt rakendanud Office'i tootesarja kaudu, mille varasemad versioonid olid ühekordse litsentsi tasuga. Office 365 pakub kontoritarkvara lahendusi nii pilvepõhiselt kui ka lokaalselt. Selline lähenemine sobib nii üksikisikutele kui ka suurematele ja väiksematele firmadele. Pakkudes töövahendeid mis on kiirelt ja suhteliselt probleemivabalt kättesaadavad enamus seadmetes.

 

 

 

Pilt 1 Iterative-Model-in-Software-Engineering.png (600×600) (tutorialandexample.com)

[1] Iterative Model (Software Engineering) - javatpoint

[2] Firefox/IterativeDevelopment/ProductionModel - MozillaWiki

[3] Software as a Service (SaaS): Definition and Examples (investopedia.com)


Comments

Popular posts from this blog

Kolm põnevat IT-lahendust

Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu

Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini