Kolm põnevat IT-lahendust
Üks, mis tekitas
tõelise revolutsiooni IT-maastikul
Interneti alguseks võib pidada esimeste
arvutivõrkude loomist, milleks olid SABRE (1964) ja AUTODIN I (1966) [1]. SABRE
on lennuettevõtete broneerimissüsteem mis on senini kasutusel ja on üks
vanemaid seni kasutusel olevaid süsteeme [2]. AUTODIN I pakkus USA sõjaväele ja
teistele valitsusasutustele ülemaailmset elektroonilist andmeside süsteemi mis
haldas tundlikke ja klassifitseeritud sõnumeid [3]. Sellele järgnes 1969 aastal
DARPA poolt loodud ARPANET mis oli üks esimesi üldotstarbelisi arvutivõrke. Nüüd
hakkas varajase interneti kontroll järk-järgult liikuma privaatsektori kätesse
ja loodi esimesed protokollid nagu näiteks TCP IP. Interneti kiirele arengule ja
tõusule aitas kaasa personaalarvutite areng ja populaarsus [1]. Esimene
veebileht loodi 1990 aastal CERN-is Tim Berners-Lee poolt ja teistele tehti see
kättesaadavaks 1991 [4]. Kui alguses arvasid paljud ,et internet on mööduv
nähtus siis selles nad eksisid. Tänapäeval kasutavad seda praktiliselt kõik ja
ilma selleta oleks elu raske ette kujutada.
Üks, mis oli
niivõrd enda ajast ees, et põrus põhjalikult läbi:
Virtuaalreaalsus on üks tehnilisi läbimurdeid
millest enamus tehnikahuvilisi on pikalt unistanud. Erinevad firmad on
proovinud sellega varasemalt läbi lüüa nagu näiteks Nintendo (Virtual Boy 1995),
Sony (Glasstron 1996) ja Sega (VR-1 1994) [5]. Kahjuks kukkusid
kõik eelnevalt nimetatud tooted läbi ja eks selleks on ka mitmeid põhjuseid.
Peamisteks olid siiski selle ajastu süsteemide vähene võimsus, ekraanide madal resolutsioon
ja kindlasti ka kõrge hind. Nüüd 20-30 aastat hiljem on virtuaalreaalsus tagasi
ja kogub vaikselt populaarsust. Võimsuse ja pildi resolutsiooni probleemid on
enamjaolt lahendatud aga hetkel veel hinnad suhteliselt kõrged.
Üks, mis oli
piisavalt totter, et küsida "Mis selle looja peas küll toimus?"
Cell protsessori kasutamine Sony Playstation
3-es tekitab tagantjärele vaadates küsimuse ,et mis selle loojate peas küll
toimus. Alustuseks nii palju ,et tegemist oli Sony, Toshiba ja IBM koostööl
valminud oma aja kohta vägagi võimeka protsessoriga. Võrdluseks selle aja (2005)
üks võimsamaid lauaarvuti protsessoreid oli Inteli kahe tuumaline Extreme
Edition millel oli vaevu üle 200 miljoni transistori siis Cell protsessoril oli
234 miljonit transistorit ja 8 tuuma (1 PPE ja 7 SPE) [6]. Selle järgi võiks arvata
,et Sony oli oma konsooliga konkurentsist kõvasti ees aga kahjuks see nii ei
olnud. Cell protsessori jaoks koodi kirjutamine oli keeruline ja aega nõudev, kuna ta erines olemas olevatest protsessoritest. Tänu sellele jooksid mitmeplatvormilised
mängud Sony konsooli peal halvemini ja vähestel arendajatel oli ressursse ,et selle
reaalset võimekust näidata.
[1] - Internet | Description,
History, Uses, & Facts | Britannica
[2] - Oldest
software system in continuous use | Guinness World Records
[4] - History of
the Web - World Wide Web Foundation
[5] - History Of Virtual
Reality - Virtual Reality Society (vrs.org.uk)
[6] - How
PlayStation 3 Works | HowStuffWorks
Internet pilt - internet.jpg
(1000×525) (tulane.edu)
Virtual boy pilt - https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/Virtual-Boy-wController.jpg
Cell protsessori pilt
- cell_photo.png
(986×634) (uaf.edu)
Comments
Post a Comment