Kolm põnevat IT-lahendust

Üks, mis tekitas tõelise revolutsiooni IT-maastikul

 

Interneti alguseks võib pidada esimeste arvutivõrkude loomist, milleks olid SABRE (1964) ja AUTODIN I (1966) [1]. SABRE on lennuettevõtete broneerimissüsteem mis on senini kasutusel ja on üks vanemaid seni kasutusel olevaid süsteeme [2]. AUTODIN I pakkus USA sõjaväele ja teistele valitsusasutustele ülemaailmset elektroonilist andmeside süsteemi mis haldas tundlikke ja klassifitseeritud sõnumeid [3]. Sellele järgnes 1969 aastal DARPA poolt loodud ARPANET mis oli üks esimesi üldotstarbelisi arvutivõrke. Nüüd hakkas varajase interneti kontroll järk-järgult liikuma privaatsektori kätesse ja loodi esimesed protokollid nagu näiteks TCP IP. Interneti kiirele arengule ja tõusule aitas kaasa personaalarvutite areng ja populaarsus [1]. Esimene veebileht loodi 1990 aastal CERN-is Tim Berners-Lee poolt ja teistele tehti see kättesaadavaks 1991 [4]. Kui alguses arvasid paljud ,et internet on mööduv nähtus siis selles nad eksisid. Tänapäeval kasutavad seda praktiliselt kõik ja ilma selleta oleks elu raske ette kujutada.

 

Üks, mis oli niivõrd enda ajast ees, et põrus põhjalikult läbi:


Virtuaalreaalsus on üks tehnilisi läbimurdeid millest enamus tehnikahuvilisi on pikalt unistanud. Erinevad firmad on proovinud sellega varasemalt läbi lüüa nagu näiteks Nintendo (Virtual Boy 1995), Sony (Glasstron 1996) ja Sega (VR-1 1994) [5]. Kahjuks kukkusid kõik eelnevalt nimetatud tooted läbi ja eks selleks on ka mitmeid põhjuseid. Peamisteks olid siiski selle ajastu süsteemide vähene võimsus, ekraanide madal resolutsioon ja kindlasti ka kõrge hind. Nüüd 20-30 aastat hiljem on virtuaalreaalsus tagasi ja kogub vaikselt populaarsust. Võimsuse ja pildi resolutsiooni probleemid on enamjaolt lahendatud aga hetkel veel hinnad suhteliselt kõrged.

 

Üks, mis oli piisavalt totter, et küsida "Mis selle looja peas küll toimus?"


Cell protsessori kasutamine Sony Playstation 3-es tekitab tagantjärele vaadates küsimuse ,et mis selle loojate peas küll toimus. Alustuseks nii palju ,et tegemist oli Sony, Toshiba ja IBM koostööl valminud oma aja kohta vägagi võimeka protsessoriga. Võrdluseks selle aja (2005) üks võimsamaid lauaarvuti protsessoreid oli Inteli kahe tuumaline Extreme Edition millel oli vaevu üle 200 miljoni transistori siis Cell protsessoril oli 234 miljonit transistorit ja 8 tuuma (1 PPE ja 7 SPE) [6]. Selle järgi võiks arvata ,et Sony oli oma konsooliga konkurentsist kõvasti ees aga kahjuks see nii ei olnud. Cell protsessori jaoks koodi kirjutamine oli keeruline ja aega nõudev, kuna ta erines olemas olevatest protsessoritest. Tänu sellele jooksid mitmeplatvormilised mängud Sony konsooli peal halvemini ja vähestel arendajatel oli ressursse ,et selle reaalset võimekust näidata.

 

 

 

 

 

 

 

[1] - Internet | Description, History, Uses, & Facts | Britannica

[2] - Oldest software system in continuous use | Guinness World Records

[3] - AUTODIN: A Brief Pictorial History of the Automatic Digital Network | Smithsonian Institution (si.edu)

[4] - History of the Web - World Wide Web Foundation

[5] - History Of Virtual Reality - Virtual Reality Society (vrs.org.uk)

[6] - How PlayStation 3 Works | HowStuffWorks

Internet pilt - internet.jpg (1000×525) (tulane.edu)

Virtual boy pilt - https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/Virtual-Boy-wController.jpg

Cell protsessori pilt - cell_photo.png (986×634) (uaf.edu)

Comments

Popular posts from this blog

Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu

Arendus- ja ärimudelid